DOTIK / TOUCH – 4.mednarodna letna žirirana razstava sodobne keramike

Vabimo vas na odprtje razstave DOTIK, ki bo potekalo v četrtek, 17. 4. 2025, ob 17. uri v Graslovem stolpu.

Na letošnji 4. mednarodni razstavi sodobne keramike, ki jo organizira društvo Udruga Glineraj iz Zagreba, nam 62 umetnikov iz 10 držav (Bolgarije, Hrvaške, Iraka, Irana, Italije, Norveške, Nemčije, Singapurja, Slovenije in Turčije) predstavlja 61 del v obliki skulptur, skulpturnih instalacij in kompozicij, keramičnih slik na zidu ter 1 video delo. Poleg umetnikov, ki jih je izbrala 4-članska žirija (Marina Blažek, Nadica Eichhorn, Rolando Giovannini, Dani Žbontar), na razstavi sodelujejo na povabilo kustosa razstave Rolanda Giovanninija iz Italije, ki prav tako razstavlja,  tudi trije svetovno znani umetniki, ki ustvarjajo v keramiki: Burcu Öztürk Karabey (Turčija), Marta Jakobovits (Romunija) in Teck Heng (Alvin) Tan (Singapur). Tema letošnje razstave je dotik/touch (v angl.j.).

Avtorice koncepta so Marina Blažek, Ljubica Lovrenčić in Nikolina Rodić Grgac.

Koncept razstave:
»Dotik je vsebinski element pri delu z glino, ki umetniku omogoča, da skozi fizični kontakt prodre v globlje plasti materiala, ter tako oblikuje, raziskuje in preobrazi njegovo bit.
Roke kot podaljšek ustvarjalne energije postanejo glavni prevodnik, medtem ko intuitivni dotik razkriva skriti potencial gline, ki se odziva na pritisk, glajenje in manipulacijo. Ta taktilna dimenzija ustvarja edinstveno povezavo med ustvarjalcem in materialom, ki sam dotik preoblikuje v primarno sredstvo duhovnega in umetniškega izražanja. Glina kot nenehno spreminjajoči se material nosi simboliko potenciala, fleksibilnosti in preobrazbe. V procesu ustvarjanja umetnik ne uporablja samo rok, temveč vključuje celoten čutni sklop. Dotik postane osrednja sila, ki omogoča materialu in umetniku, da postaneta eno, kar zagotavlja edinstveno čutno izkušnjo, ki vodi do avtentičnega izražanja.  
Pri delu z glino dotik ne oblikuje le materiala, temveč usmerja pozornost na zavedanje časovnega obdobja in faz, skozi katere glina prehaja, od gnetenja do sušenja ter vse do trenutka, ko le-ta postane pripravljena za končno formo. Ta proces poudarja pomen vsakega fizičnega kontakta z materialom kakor tudi potrebo po razmisleku o spremembi, časovnem razponu  in poteku ustvarjanja. Umetniki z dotikom raziskujejo konceptualne vidike fizične povezanosti, saj povezujejo svoja dela z idejami o intimnosti in čustvih. Dotik v tem kontekstu postane most med umetnikom in glino, ki omogoča prenos čustev in misli skozi material. Intimnost dotika se odraža v subtilnih oblikah del, ki prenašajo ideje o človeški povezanosti, ranljivosti in čustvenih izkušnjah.
«